Як обладнати робоче місце вихователя
в дошкільному навчальному закладі
Для мікрометодкабінету вихователя доцільно мати шафу, Бажано, щоб вона була закрита і розміщена так, щоб якогомога менше займала корисної площі, передбаченої для предметно-ігрової діяльності малят, чи, за наявності умов, розташовувалась в спальні.
Проте, як свідчить практика, для ефективної педагогічної діяльності вихователя необхідна чимала кількість інших матеріалів: програм, довідкової, методичної, енциклопедичної, художньої дитячої літератури, навчально-методичних посібників, методичних розробок, конспектів чи сценаріїв занять, методичних рекомендацій, дидактичних ігор, технічних засобів навчання тощо.
Насамперед мікрометодкабінет вихователя повинен містити інструкції з охорони праці та техніки безпеки:
посадова інструкція
інструкція по ПБ
інструкція по ТБ
Необхідно мати копії нормативно-правових документів чи витягів з документів, що регламентують організацію освітнього процесу з дошкільниками, планування освітньої роботи з дітьми, забезпечення нормативної моделі якості життєдіяльності дитини в дошкільному навчальному закладі, розвиток дошкільної освіти. Обов’язковою умовою є наявність Базового компоненту дошкільної освіти - Державного стандарту дошкільної освіти України, діючої Програми та методичних рекомендацій до неї. Якщо в дошкільному закладі, крім державної програми використовуються додаткові комплексні, парціальні, регіональні програми, наявність цих програм також є обов’язковими в наповнюваності мікрометодкабінету вихователя.
Кожний вихователь прагне мати під рукою методичну, довідкову, енциклопедичну літературу, навчально - наочні посібники, настільно-друковані дидактичні ігри, дидактичні ігри виготовлені власноруч. Враховуючи те, що більшість педагогів організовує діяльність з дітьми за технологією блочно-тематичного планування, навчально-методичні посібники, демонстраційний та роздатковий дидактичний матеріал, дидактичні ігри, художньо-мовленнєвий матеріал, напрацьований матеріал з досвіду роботи доцільно систематизувати за тематикою блоків та підтемами тижнів, наприклад: «Дитячий садок», «Світ навколо тебе», «Щедра осінь ходить по землі», «Велике і маленьке», «Дім під дахом голубим», «Сторінками пізньої осені», «Ігри, іграшки, забави», «Зимовий вернісаж», «Ой весела в нас зима», «Добре - погано», «Таємниці світу техніки», « Мозаїка професій», «Моя сім'я, моя родин», «Подорож у світ мистецтва», «Малятам про тварин», «Весняний калейдоскоп», «Книжковий дивограй», «Світ крилатих» тощо. Проте нерідко навчально-методичні посібники та дидактичні ігри носять поліфункціональний характер, тож для зручності користування, про це зазначається в картотеці.
Мікрометодкабінет вихователя може містити теки з державною символікою і з символікою дошкільного навчального закладу (гімн, герб, прапор, емблема, логотип) та групи (емблема, девіз, правила групи).
До накопичувальних тек за напрямками вихователями можуть добиратись журнальні статті всеукраїнських часописів з методичними рекомендаціями; цікаві, перспективні методичні розробки педагогів дошкільних навчальних закладів України; конспекти, сценарії, плани проведення окремих форм роботи з дошкільниками з власного досвіду роботи; довідковий та художньо-мовленнєвий, ілюстративний матеріал; доцільно вказувати перелік авторських програм, технологій, авторів та тематику перспективного педагогічного досвіду.
Для зручності користування обома вихователями, доцільно мати перелік майна і документації робочого місця вихователя, картотеку навчально-методичної і довідкової літератури, картотеку навчально-наочних посібників та дидактичних ігор, переліку аудіо, відео записів художніх та музичних творів для слухання та музичного супроводу фізкультхвилинок, вправ-релаксацій, вправ-емпатій, психологічних етюдів; мультфільмів; електронних презентацій для дітей та батьків з зазначенням місця зберігання.
Каталог про зміст мікрометодкабінету краще створити відповідно за темами блоку і темами тижня, де вказати наявність відповідної методичної літератури, художньої дитячої літератури, дидактичних ігор, демонстраційного і роздаткового матеріалів, навчально-методичних посібників. методичних розробок, мультимедійних презентацій тощо.
На тему створення розвивального середовища в групових приміщеннях опубліковано чимало статей та методичних рекомендацій. Варто зазначити, що обладнувати та наповнювати осередки групового приміщення слід згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу та методичними рекомендаціями «Підбір і використання іграшок для дітей дошкільного віку в дошкільних навчальних закладах», «Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку в дошкільних навчальних закладах».
Немає коментарів:
Дописати коментар