СТРУКТУРА
ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
ЗАКЛАДОМ
ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Система управління закладом дошкільної освіти визначається Законом України «Про освіту» та установчими документами.
Згідно ст.20, п.1 Закону
України «Про дошкільну освіту», п.41 Положення про дошкільний навчальний
заклад, керівництво дошкільним навчальним закладом здійснює його директор.
Згідно ст.20, п.2 Закону
України «Про дошкільну освіту», п.42 Положення про дошкільний навчальний
заклад, колегіальним постійно діючим органом управління дошкільним навчальним
закладом є педагогічна рада.
Згідно до ст.20, п.3 Закону
України «Про дошкільну освіту», п.45 Положення про дошкільний навчальний
заклад, органом громадського самоврядування в ДНЗ є загальні збори
(конференція) колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, що
скликаються не рідше одного разу на рік.
Управління закладом освіти в
межах повноважень, визначених законами та установчими документами закладу,
здійснюють:
- засновник (засновники);
- керівник закладу освіти;
- колегіальний орган
управління закладу освіти – педагогічна рада;
- колегіальний орган
громадського самоврядування;
- інші органи, передбачені
спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Засновник – виконавчий комітет Чортківської міської ради здійснює управління через Управління
освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради
ü затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до
них;
ü укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти,
призначеним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами
закладу освіти;
ü розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти
з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами
закладу освіти;
ü затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та
порядку, визначених законодавством;
ü здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
ü здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
ü забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища,
універсального дизайну та розумного пристосування;
ü здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за
ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань,
статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та
майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
ü реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами
закладу освіти.
Керівник закладу освіти – директор в межах наданих йому повноважень:
ü організовує діяльність закладу освіти;
ü вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
ü призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх
функціональні обов’язки;
ü забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за
виконанням освітніх програм;
ü забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
ü забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю
за діяльністю закладу освіти;
ü сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу
освіти;
ü сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу
освіти;
ü здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами
закладу освіти.
Колегіальний орган управління закладу освіти
Основним колегіальним органом управління закладу
освіти є педагогічна рада, яка створюється у порядку, передбаченому
спеціальними законами.
До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти
входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші
спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть
входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню
діяльність у сфері дошкільної освіти.
На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені
представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої
освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання
педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.
Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є
його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на
навчальний рік.
Педагогічна рада закладу дошкільної
освіти:
ü схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та
виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм
розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
ü формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості
освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
ü розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у
закладі;
ü визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних
працівників;
ü затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
ü обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників,
розвитку їхньої творчої ініціативи;
ü затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
ü заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
ü розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного
досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній
діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами,
фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
ü визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;
ü ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального
заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього
процесу;
ü розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших
учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
ü має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу
та проведення громадської акредитації закладу.
Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію
рішеннями керівника закладу.
Колегіальний орган громадського самоврядування
Органом громадського самоврядування ДНЗ є
загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які
скликаються не рідше одного разу на рік.
Рішення загальних зборів приймаються
простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Загальні збори:
ü обирають раду закладу,
її членів і голову, встановлюють строк їх повноважень;
ü заслуховують звіт керівника з питань статутної
діяльності, голови ради закладу, дають їй оцінку шляхом таємного
або відкритого голосування;
ü розглядають питання
освітньої, методичної та фінансово – господарської діяльності закладу;
ü вдосконалюють основні
напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу.
У період між загальними зборами
(конференціями) діє рада закладу.
Рада закладу: формується з голів (представників) усіх
комітетів груп, та з інших батьків за рекомендацією комітетів груп закладу.
Кількісний склад ради закладу,
строк його повноважень визначаються загальними зборами батьків або радою
цього закладу. При цьому від комітету кожної групи в склад ради
закладу входить не менше одного представника. Із складу ради закладу
обирається голова, його заступник та секретар.
У випадку, коли член ради
закладу достроково складає свої повноваження, вибори нового члена
відбуваються на батьківських зборах.
Правомочний склад зборів становить не
менше як дві третини від загальної кількості його членів. Рішення приймаються
простою більшістю голосів та узгоджуються з директором закладу.
На підставі плану роботи закладу, рішень
зборів батьків, рекомендацій директора, вихователів, громадськості, рада
закладу складає план роботи, який має вільну форму і затверджується
головою ради.
Рада закладу має право:
ü організовувати
виконання рішень загальних зборів;
ü сприяти створення
умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей;
ü формувати
основи соціальної адаптації та життєвої компетентності дітей;
ü розвитку потреби в реалізації творчих
здібностей дітей;
ü всебічному
зміцненні зв’язків між родинами, закладом і громадськістю з метою
встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;
ü залученні батьківської
громадськості до організації дозвілля та оздоровлення дітей;
ü організації роботи з поширення
психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх
відповідальності за розвиток і виховання дітей, обмін позитивним досвідом
родинного виховання;
ü вирішенні питань розвитку
матеріально-технічної бази закладу та його благоустрою.
Немає коментарів:
Дописати коментар